måndag 16 juli 2012

Lågsäsong och paus från vardagen

Lunnefågel






















Juni, juli och augusti har för mig alltid betytt lågsäsong med ett lågt bildflöde. Kan tyckas vara konstigt när det händer så mycket där ute under naturens högsäsong. Det är först mot hösten som jag börjar fotografera mera igen och det håller i sig tills våren då flyttfåglarna lagt sig till ro.

Men ibland får man under lågsäsongen nöjet att se så otroligt vackra och sympatiska små fåglar. Att få sitta och begrunda lunnefågeln i dess dagliga sysslor på bara några meters avstånd är något som man kommer att minnas för resten av livet, hit kommer jag att återvända tänkte jag när jag steg ombord på den lilla båten som skulle ta oss tillbaka till fastlandet.

Mera bilder från denna naturfotografs och whiskyälskares oas kommer det säkert att bli på bloggen.

Trevligt att ses igen!

5 kommentarer:

  1. Jäkligt läcker bild på lunnen, ser fram emot mer bilder :)

    /Henrik

    SvaraRadera
  2. Tack henrik!
    Har nu gått genom lunne bilderna och de fanns nog ett antal man kan visa upp här, många rutor blev de men det var många upprepningar bland dem.

    SvaraRadera
  3. Jag föll direkt för denna underbara bild på lunnefågel! Grattis Fredrik! :)

    SvaraRadera
  4. Hej.Hittade till din blogg där jag sett en hel del spännande bilder.Den här är ju kanon!

    SvaraRadera
  5. Tack Jan-Olov, roligt att du tyckte om bilden! Tittade förbi din blogg just och de va faktiskt riktigt fina bilder i min smak på den.

    SvaraRadera